See Me!

Thursday 4 August 2016

Vacation at Langkawi - Day 1 -Day 2 (28-29/07/2016) - Part 1

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Today i will update for next the vacation is to Langkawi 28-31/07/2016 before going to next group vacation to Krabi, Thailand end of September 2016 by...

Hari Pertama - 28/07/2016
Hari Ini bertarikh 28/07/2016....aku ambil time off, balik awal sebab hendak bergerak dari KLIA2 ke langkawi kerana flight AirAsia rescheduled departure awal dari expected time; 9.45pm...Perjalanan mengambil masa lebih kurang 30-40minit sahaja dengan tiket flight berharga RM19.00 pergi balik tapi booking setahun awal lah...tetapi kena beli tiket flight baru sebab kena balik awal yang sepatutnya balik 2/08/2016 sebab ada kursus pada 02/08/2016....so kena la tambah RM79.00 still berbaloi.
Gambar 1: Sebelum naik Flight

Gambar 2: Sebelum Naik Flight kami posed jap

Setiba nya di Airport Antarabangsa Langkawi sekitar 10.30pm.... aku terus bergambar dengan berlatar belakangkan flight AirAsia..ini kali kedua aku ke sini...last tahun 2013 sebab kursus SIRIM ketika itu.
Gambar 3: Pose jap ngn AirAsia Airline
Selepas itu, kami mengambil kereta sewa myvi auto beharga RM200.00 untuk 4 hari kami disana dari 28-31/07/2016 berbaloi juga harganya murah dan kereta juga kondusif sebab kereta baru.....Kemudian, Kami google tempat makan best di sekitar airport so jumpalah kedai Halim GP Gulai Panas Airport...memang terbaik....korg kena pergi jika datang ke sini ye...hargapun affordable tau yang pasti sedap giler gulainya.

Gambar 4: Pose depan kedai Halim GP Gulai Panas Airport
Gambar 5 : Makan Gulai Panas powerrrrrr
Penamat program hari pertama malam itu, kami check-in  di Island Time Motel berharga RM50.00 semalam...boleh tahan la tapi untuk budget vacation atau backpacker bolehlah ke sini.... tapi kalo nak selesa pi stay di DeBaron Hotel belakang motel ni sahaja tapi harga paham2 la....Motel kami dekat dengan jeti, pekan Kuah (coklat & barangan pinggan magkuk banyak jual disini), dataran helang dsb...

Hari Kedua - 29/07/2016 (Jumaat)
Hari ini kami banyak fokus berjalan di area SKYCAB area Gunung Mat Chincang.....disini banyak tarikannya yang mana perjalanan ke sini dari pekan kuah sekitar 30 minit itu pun drive santai-santai sahaja. kami juga sempat makan dekat kedai nasi campur popular kedai Kak Yan...menu di sini memang banyak....dan harga yang berbaloi-baloi.
Gambar 6: Kedai Nasi Campur kak Yan, Ulu melaka

Disini banyak juga kami berhabis duit untuk masuk taman tema disini termasuk sempatlah aku grab 3 keping gambar berharga RM35.00 semuanya itupun setelah tawar menawar.
Gambar 7: Entrance Oriental Village untuk ke SkyCAB

Gambar 8: SkyCAB Entrance

Gambar 9: Pose dekat jambatan Payung tergantung

Gambar 10: Bergambar jap di kedai karaftangan

Gambar 11: Handsome tak???

Antara taman tema di kawasan SKYCAB yang kami masuk adalah:

SKYCAB Combo B (Skycab + SkyDome +SkyRex + 3D Art Museum) - RM57.00

i] SkyCAB Cable car

Disini kami naik SkyCAB Cable car untuk ke tempat tinggi iaitu puncak gunung Mat Chincang ada tiga tingkat la wooo...memang best giler terutama pemandangan perjalanan yang panjang dan yang kelakarnya ada ahli group kami yang menjerit terutamanya yang perempuanlah sebab gayat tempat tinggi dan terutama apabila dengar bunyi Cable Car bergegar semasa menaiki kawasan tinggi dan curam....sepanjang di atas kami menyewa binocular berharga RM10.00 untuk 2 unit.
Gambar 12; SkyCAB Cable car Gondola

Gambar 13: melompat jap dekat Check Point SkyCAB Cable car
Gambar 14; Pemandangan atas bukit mat chincang

Gambar 15; hehehehe posed jer keje aku

Gambar 17: Pemandangan dari menara tinjau

Gambar 18: Pemandangan berlatarbelakangkan SkyCAB Cable car
ii] SkyDOME

Sebelum menaiki Sky Cable car kami dihidangkan dengan short movie di SkyDome...tapi yang tidak bestnya movie die sangat pendek tetapi sinematografi dia terbaik lah........

Untuk pergi ke SkyBridge, anda kena naik guna SkyCAB Cable Car....tapi untuk pergi ke SkyBridge perlu bayar lainlah sebab perlu naik kenderaan ke situ untuk melihat pemandangan yang cantik jika tidak jalan disusur kaki free jer dan jambatan gantung yang agak panjang dan menarik giler...tiket SkyGlider berharga sekitar RM15.00.

iii] SkyBridge

Pemandangan di SkyBridge memang terbaik...cantik sangat lah dengan perjalanan di jambatan yang terbaik...sebab jambatan dia tinggi dan bagi mereka yang jarang melakukan aktiviti ini pasti anda akan gayat tetapi for sure ianya menyeronokkan dan meninggalkan banyak kenangan terindah <<<<< lagu samsons.
Gambar 19: Nice post dari SkyCAB photographer

Gambar 20: Lompat lagiiiiii

Gambar 21: Berdekatan pemandangan gunung-ganand di SkyBridge

Gambar 22: Aku di SkyBridge

ii] SkyRex

Disini kami dihidangkan dengan movies dinosaur...memang tip top dan terbaik.....korang kena masuk SkyRex ni tau sebab first time aku masuk memang aku teruja gila....kalau nak rasa apa yang aku rasa korang rasai keseronokannya sendiri yaaa...yang pasti SkyRex lagi best dari Shrek 4D Movies yang pernah aku masuk di Universal Studios Singapore tahun 2010.
Gambar 23: Naik Pesawat SkyREX...best woooo

ii] 3D Art Museum

Di sini, bagi yang kaki gambar yang pelbagai angle...korang kena masuk museum ini pasti korang akan teruja sangat dengan pelbagai image dan sinematografi yang korang boleh pose ikut korang bagi menghasilkan gambar yang cantik dan hasil terbaik yang pasti korang kena pandai ambil angle gambar dan jika boleh bawalah DSLR korang pasti kualiti sangat tip top punya.
Gambar 24: Otw ke 3D Art Museum

Gambar 25: Gambar candid

Gambar 26: Love at SkyCAB@Langkawi

Gambar 27: Meluncur jap

Gambar 28: Rehat jappppp

Gambar 29: Aku dalam Botol gergasi

Gambar 30: Famous Jap...ramai amik gambar den

Ada juga beberapa tempat yang kami tidak masuk sebab kami masuk yang mana kami rasa best dan kami teruja dan yang paling penting tengok pulus korg juga yeahhhhhh.......Selepas balik dari SkyCAB area Gunung Mat Chincang...kami berehat awal selepas makan malam sebab penat sangat seharian di kawasan SkyCAB...sebelum merancang perjalanan seterusnya keesokkan harinya.

Tamatlah hari Pertama dan hari kedua.