See Me!

Monday 2 May 2016

Year 2016 Vacation 14-20 April 2016 to Sarawak and Sabah (Day 2; 15 April 2016)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hari ini bermulalah perjalanan percutian kami yang pertama di Kuching Sarawak. Kami check-out dari gust house hotel sekitar 8am selepas sarapan pagi. Walaupun simple sarapan pagi di guest house tetapi agak best.

Gambar 1: Bfast di Guest Hause

Gambar 2: Posing jap di pintu keluar guest house

Selepas sarapan, kami berempat menuju ke destinasi pertama iaitu tempat sarapan iaitu di KOPI 'O' Corner di kawasan kuching sebelum bergerak ke destinasi seterusnya dan kami bergerak mnggunakan kereta sewa yang disewa sekitar RM90 sehari.

Gambar 3: Gerai Sarapan Pagi Popular Kopi 'O' Corner

Gambar 4: Mesti cuti makanan menarik ini

Gambar 6: Tak ingat nama tetapi sangat sedap must try

Gambar 7: Ini yang popular di Sarawak "Mee Kolok" Sedap wooo

Gambar 8: Buah Dabai, Tak sedap tapi anda boleh cuba jika suka

Selepas makan di gerai Kopi 'O' Corner kami ke Sarawak Cultural Village, entry RM15 untuk student price kena tunjuk kad pelajar tetapi orang awam mahal lagiiii la

Gambar 9: Pintu masuk Sarawak Cultural Village (SCV)

Gambar 10: Posing Jap Depan SCV Theater  hall selepas pementasan Persembahan Budaya-Budaya yang terdapat di Sarawak

Gambar 11: Posing Selepas pementasan persembahan Teater

Gambar 12: Jalan - jalan rumah-rumah budaya yang terdapat di Sarawak

Gambar 13: Makan di Medan Selera SCV
Sedap juga makan di SCV, yang mana bermacam-macam makanan tradisi, must try yeah antaranya umai dan sebagainya. selepas itu kami pulang semula ke pekan kuching untuk check-in di hotel seterusnya sebelum makan malam.
Gambar 14: Top Spot Foodcourt

Boleh cuba makan disini, terlalu banyak kedai makan disini tetapi banyak tulisan cina tetapi ramai jer orang muslim makan disini.....cubalah yeah

Tamatlah hari pertama percutian ku.....sambung keesokan harinya.