See Me!

Monday 13 March 2017

Proton Power Window Faulted


Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hampir Seminggu aku perhatikan yang power window dibahagian driver ada masalah semasa hendak turunkan cerman berbunyi Ketak, Ketak, Ketak tetapi bila mahu naikkan cermain ia smooth. Ingatkan ianya hanya sementara tetapi dah berhari-hari menunggu kononnya akan hilang tetapi frust juga la...sama jer

So, aku rasa tidak selesa, as usual I love my car such as my wife hahahha even though i am single hahahahhahaha. On 12/03/2017 (Sunday).... i am trying google workshop around melaka which workshop open on the weekend... its quite difficult actually.... So apa lagi aku cari la kt google cuba nasib...Alhamdulillah dapat jumpa bengkel melayu buka on weekend ahad lagi dari facebook fanpage dorg...iaitu di kawasan Taman Lesung Batu Jaya Utama berhampiran dengan CH Trading Market di Pengkalan, Alor Gajah.

Apa lagi aku terus telefon kedai dan dia bagi tahu kedai dah buka, so apa lagi aku memecutkan kereta ke kedai tersebut la...yela on the next weekend aku kena pergi ke negeri pantai timur sebab ada program kalo power window tidak berfungsi susah juga sebab kereta bukan tingkap manual hehehe dan tambahan lagi jika hendak bayar tol agak leceh nanti.

Sampai di kedai,  kedai tersebut macam baru dan tidak banyak barang..... rasa dalam hati macam salah kedai tapi tabahkan hati dan cuba nasib..... so foreman cuba tengok masalah power window aku dan foreman tersebut memberi tahu ada masalah dengan regulator pada awalnya....Tetapi untuk makluman boleh dikatakan semua foreman akan asyik tengok telifon semasa repair kereta di bengkel tetapi tidak pasti sebabnya maybe semua foreman baru kot masih dalam proses pembelajaran<<<bersangka baik.

Selepas itu, foreman yang check kereta aku tanggalkan bahagian yang rosak untuk ditukar part baru tetapi sebelum itu dia macam menelifon orang bertanyakan berkenaan part yang ingin ditukar maybe ingin membeli part dari kedai lain...yela macam aku bagi tahu tadi stor dia agak kosong yang banyak ada pon macam minyak enjin....Lama juga kena menunggu lebih kurang 30minutes+++ baru barang sampai.

sampai jer, foreman  tu inform bukan regulator yang rosak tetapi power window motor yang rosak sebenarnya mayb dia discuss and bertanya dengan kedai lain kottt.... dan dia pon tukar la power window motor tu sekadar segera.

Power Window Motor
Foreman tu pon tukar power window motor (aku tengok packing ini dia guna power window proton saga lah) dan memberi tahu harga sama macam harga regulator iaitu RM120.00 dan harga upah RM20.00 (murah sangat la harga upah ni) kalo kedai lain upah dah mencecah minimum RM50.00... Syukur alhamdulillah power window aku sudah berfungsi dengan baik seperti sedia kala....Hilanglah bunyi ketak, ketak, ketak dan boleh drive ke pantai timur dengan rasa bahagia & selesa.....Thanks abang foreman walaupun barang tidak banyak di stor tapi ada good network to find the stock from others worksshop...Good Job.


Alhamdulillah...hilangla rasa khuatirku


No comments:

Post a Comment

Recent post

Lawatan ke Taman Negara Bako, Taman Negara Gunung Gading dan Pasar Satok, Kuching, Sarawak

  Assalamualaikum & Salam Sejahtera Sebagai penutup tahun 2023, saya bercuti  dan menghadiri majlis perkahwinan rakan sekerja di Kuching...